Thursday 13 September 2012

Benda Wajib Depan Laptop

Assalamualaikum wbt

hai hai awak
yer..awak yang baca ni
macamana hari ini? 
hope everything is better than yesterday, insyaAllah

entry ni nak cakap pasal benda wajib bila duduk mengadap depan laptop
hehehe ni aku ja, orang lain aku tak tahu tau

1. Facebook


ini sebab nak tahu perkembangan semasa, harus lah refresh-refresh-refresh..elehhh korang pun buat jugak kan?

2. Blogging


yang ni pulak sebab nak tahu perkembangan orang-orang di alam maya, currently aku memang rajin baca apa yang orang update...tapi eeerrrr still depends on the topic. nak merapu meraban pun boleh juga. contohnya, seperti apa yang dilakukan sekarang :')

3. Twitter


yang ni memang special sebab ini te,pat meluahkan perasaan. happy, sedih, bengang, tension, boring, motivate diri dan nak maki orang, nak ngumpat orang memang ini lah tempat yang paling sesuai, tu pasal lah followers memang sikit ya ampun. bukan pa, jatuhlah kredebiliti kalau orang baca ayat-ayat hampeh aku.
bijak tak strategy aku? wakakakaa #ppaannggg

*print-screen bab Do'a Indah ja, sedangkannnnnnnnnn*

4. Broadband quota


yang ni tak da lah special, tapi amatlah penting sebab sejak ada cerita Adam&Hawa, aku sangat lah rajin nak mendownload. tu la pasal kalau tengok dekat gambar kat atas, broadband quota is 0%. kesian kan?

5. KeepVid


keepvid ni pulak sangat lah membantu aku nak download video dari internet. tak payah da nak susah guna real player, IDM bagai.. bagi sapa-sapa yang tak tahu, guna ja keepvid. mudah, yang penting ada internet access :)

6. My Breakfast bloglist

apa benda tu? cuba tengok bahagian kanan ni, kan ada blogroll kan? kat situ lah sarapan saya, lagi-lagi gossip-mossip ni..hahaha



tapi ini semua dapat tengok bila free. i mean, sekarang kan tengah dalam fasa mencari kerja,
 so dapat buat lah semua ni setiap pagi. kalau da kerja nanti, tak tahu lah berpeluang lagi atau tidak.
macamana dengan korang, share lah kat bawah tu nanti. senang aku nak stalk. haha

at least, bila aku buat entry ni then aku baca balik 5 tahun akan datang, aku dapat tahu lag pekenda lah aku buat zaman remaja dulu. waaaa..remaja ker?? da 24 tahun pun.

eh. 24 ker? tak tak tak tak
24 tu bila akhir tahun ni. sekarang masih sweet 23

>_<"
have a nice day!!






No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...