Friday 28 September 2012

gadget dan ivana

Assalamualaikum wbt

hi arini tetiba rajin nak menaip pasal gadget.
 idea ni timbul pun sebab a few days ago i got this conversation.

sepupu : along, along ni memang tak minat eh gadget-gadget semua ni
aku : alaaa..along guna yang mana boleh ja, yang mana boleh msg, boleh call

tetiba kan, aku macam sangsi ngan jawapan aku
jawapan klise orang kata, ye lah ikut logika
siapa lah yang tak minat gadget-gadget canggih
siapa lah yang tak cair dengan iphone, ipad, laptop canggih



you name it
kalau korang dapat free, takkan korang langsung tak minat at least one of them
mesti terdetik nak jadi owner kat gadget-gadget kat atas tu

ada satu hari, aku borak dengan ibu pasal ni
then, aku dapat jawapan sebenar
"aku tak mampu nak beli semua itu"

ha ha ha
aku tergelak sendiri, yes..aku tak beli bukan sebab tak mampu bukan sebab aku tak minat
kalau nak ikut saving, mesti lah ada.
takkan belajar empat tahun, saving langsung takda kan. melampau sangat tu.
tapi tu lah, kena fikit masa depan
lagipun sekarang masih dalam proses pengangguran
duit mengalir macam air
insyaAllah, nanti kalau ada rezeki, aku nak beli juga
tapi bukan pada gaji pertama, kedua dan ketiga

:)
tapi kalau rezeki Iphone tu awal, aku tak menolak
haha
amiiinnnnnn


update : tadi kat budget, ada voucher rm200 for smartphone. haha hiii i-phonggg, come to mama pleasseee




2 comments:

  1. wan pon sekarang ni.
    rasa macam tertarik dengan gadjet.
    tapi duit takda lagi lah.
    huhuhuh.

    nak guna samsung!

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pa wan..status kita sekarang sama, menunggu pekerjaan hakiki :)
      kalau guna gadget canggih tapi still mintak ibu topup kan pun tak syok kan? hahaha

      melting dgn Iphone, tapi melting gak dengan Lumia.

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...