Wednesday 29 August 2012

entry hari raya #2 : orang sec. 7

Assalamualaikum wbt

bertemu kita sekali lagi kepada sesiapa yang sedang membaca
bukan apa ni tengah ada mood nak menaip segala entry pasal raya
kalau tak, memang harammm lah nak tengok ada entry

actually, tuk majlis berbuka puasa tu pun banyak juga nak bubuh dalam ni
tapinya malas nak taip
pastu rasa macam da basi je cerita tu

mari kita teruskan,
last sunday, ada member dari seksyen 7 nak datang rumah
mula-mula dia bagi mesej
 "kalau sempat, kami nak mai rumah, maybe petang atau malam. ni aku baru bertolak dari muar ni"

dapat ja mesej tu, aku cam confident tak confident je lah dia nak datang rumah ke tidak
ye lah, jauh tu nak meredah dari johor, takut dia penat drive
nak start masak pun aku rasa cam, nanti dorang tak jadi datang pulak
=.=

yeaaahhh, sekali tu mereka buat suprise kat aku
setengah jam sebelum sampai sempat call aku
"ivane, aku baru bertolak dari rumah shah alam ni, ni baru amik si laily. camna jalan nak pergi rumah kau?"
and i was like, huhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh???

wei, aku tak siap apa lagi
ingat nak masak spaghetti tuk diaorang
masak pun belum, tapi memang nasib baik aku da rendam daging ngan sosej tu awal-awal
nadia..nadia..

masa tu, memang tuhan saja tau, kelam kabut aku masak weii..
dalam setengah jam tu, time tu lah baru nak potong bawang, nak potong sosej, nak tambah itu ini
yang paling aku risau part nak rebus spaghetti tu, aku lemah sikit bab tu sebab aku ni kurang sabar
tapi..tapi..tapi..
ivana is cool
siap juga hasil tangan aku yang gebu ni


maaf lah, hak yang ni je aku sempat masak dalam 30minit
itu pun tiba2 sauce yang aku guna rasa masam sikit
tak tahu lah kenapa, masa genting lah jugak kau nak tukar flavour

masa diaorang makan pun, aku tak sempat nak sembang sebab rushing nak siap, 
sebab nak ikut diaorang pi tengok movieee 
>_<"

sambil nak tunggu aku siap, ni lah kerja mereka berdua

dua gadis SAIKO ayu. bakal mak mertua, pilih la mereka sebagai menantu anda :)


sempat juga ambik gambar bertiga walaupun aku macam pelik ja dalam tu =.="

nadia tepon member sebab nak check waktu cerita SAM
next movie pukul 6pm dan 8pm
aku nak juga pukul 6pm sebab esok pagi (monday) aku ada interview
kalau amik pukul 8pm, tak tahu lah pukul berapa aku sampai rumah nanti
ini memang kerja giler, dan sesiapa yang nak pergi interview, jangan lah tiru perangai aku ni

tarrraaaa....
sampai setia city around 6.05, yes we are late
sangkut kat jammed area klang sentral
cari parking semua, jalan sana sini dengan kelam kabut
sampai kaunter around 6.15, GOOD!! late! late!
tapi semua decide, tengok je lah
redhooo dan paasrahhh


cerita dia not bad, ok lah
worth for the ticket yang berharga RM11
tapi lagi berharga sebab si laily yang belanja kannnnn

aktiviti seterusnya
see..gambar ni, aku sorang je tak dapat sinar-sinar cahaya


kalau kami berseluar jeans, memang aku angkut ja mereka ni pergi main bowling. tak pe lah, dapat gamabr pun jadi lah kan


maaf nad, aku yang menghasut pergi makan kfc, pastu makan tak habis


nad belanja!! yeahhh!!


pastu pastu da menapak nak balik, tiba2 jumpa ni kat depan kedai
aku ngan nadia, expected will be graduate on this coming October 2012
a bit excited moments for both of us
>___<"

nampak ceria je kan
tapi sedih lah, gambar aku kurang jelas
terpaksa la edit sikit
saja nak bagi feel orang nak grad
..
..
..
..
..












thank you very much for both of you sebab sudi jejak kat rumah saya. 
semoga kita berjumpa lagi.


# waiting for asam pedas claypot sec.7 session with them :)









5 comments:

  1. sgt2 trharu...tq jgk cz terima kami sbg tetamu...sgt hepy that day enjoy with both of u..

    ReplyDelete
  2. yeay...da leh comment...lapar..lapar tgk spageti u...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik laily, saya lagi terharu sebab tak ramai kawan yang datang raya. both of you yang first sampai :)) nak spaghetti, boleh ja...siap2kan dapur kat umah sec 7 tu, anytime boleh masak tuk kamu >_>"

      Delete
  3. Kalau pergi beraya mesti ada camwhore-ing session kan. hehe.

    Anyhow it's not late to wish Happy Eid 2012 ivana :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hi, thanx for dropped by fifie :)

      kalau dengan depa berdua ni, memang wajib la camera tu..agi satu, depa jenis bukan yg cover2 nak amik gambar even kat shopping mall..

      selamat hari raya juga, blog kamu sempat jejak sekejap ja td...will do later :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...