Wednesday 8 August 2012

Menu Berbuka

Assalamualaikum
bertemu kembali 
sebenarnya tak tahu apa nak tulis kat blog capuk ni
orang lain aku tengok idea mencurah-curah
kalau aku?
tulis sikit, last-last tersimpan la dalam draft
kadang-kadang tu, semangat click new post, tapi hareeemmm
langsung tak da tulis apa-apa pun

:"0

tapi di sebabkan aku tengok orang lain duk post pasal berbuka puasa
maka, aku nak join lah sekali, kot-kot lah puasa tahun tahun tahun hadapan tak taw nak masak apa, boleh rujuk balik entry ni

so, hari isnin tu kan nuzul Quran
yes, Selangor cuti 
>_<"

tiga family buka kat rumah aku
agak meriah lah gak kan, kalau tak empat orang je berbuka kat rumah aku
ni menu yang sempat di masak dan di beli
anyway, ni semua gambar selepas abis makan
almaklum lah, sat gi kalau amik gambaq masa nak berbuka, silap2 aku free2 je dapat tazkirah dari makcik + pakcik
:D



ikan cencaru sumbat
*home-made*


kuih hijau
*pak cik beli*


special sandwich
*home-made*


nasi impit comel
*beli dan rebus sendiri*


kalau ada nasi impit, mesti lah ada ayam masak kicap
*sila abaikan la warna bekas tu*


sayur tumis campur
*home-made*


tembikai



kuih melaka
*home-made*
request dari makcik yang kena bekerja isnin tu since dia kerja area KL


teh bunga, kopi panas, oren ais



ulam-ulaman juga tidak di lupa


last but not least
home-made juga
dari tangan si empunya blog
sila jangan gelakkan
kerana ia cubaan yang pertama
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..




home-made cheese cake
>___<"
a bit hangus di atas, tapi the texture is good

*updated : da tunjuk kat sifu yg mengajar cheese cake, dia kata sebab aku set api atas bawah. supposely, bawah ja.hehehe its OK, raya nanti boleh buat tuk yang datang



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...