Tuesday 7 August 2012

ivana dan pemanduan

Assalamualaikum

actually benda ni kena post semalam since aku declaired nak buat monday is tagged day kan
tapi disebabkan semalam selangor cuti nuzul Quran, maka aku pun postponed kan post ni
(motif sebenar : semalam tak ingat langsung.hahaha)

so, apa cerita ivana dan pemanduan
come come come
bersama kita susuri perjalanan pemanduan beliau

Adakah anda mempunyai lesen memandu
YES, i am. sempat buat lesen motor dan kereta. 

Bilakah anda mengambil lesen memandu
amik lesen masa lepas SPM. SPM aku amik masa 2005. maka, lesen tu 2005 kot, kalau tak 2005 maka tahun berikutnya iaitu tahun 2006

Berapa lamakah pengalaman memandu anda?
macam yang tadi aku cakap kat atas, amik 2005/2006, then supposely tahun 2012 da lebih kurang 7tahun la aku ada lesen. tapi tapi tapi aku officially berani bawak maybe masa lepas STPM, lebih kurang tahun 2008. itu pun drive kalau tak da sapa nak tolong drive kan ;')
jangan tanya la soalan ni, sebab aku sendiri pun tak jawapan =.=

Pengalaman pahit masa memandu
kalau cakap pasal bawak motor, aku pernah ter-langgar dengan motor. itu pun aku tak bagitahu kat ibu, tapi adik aku yang  bijak tu lah yang bocorkan rahsia. nothing happen, cuma tangan kiri serta kaki kiri rasa sengal

so, bab pandu kereta plak. paling scary masa first time nak belajar kereta. aku hampir terlanggar pokok kelapa kat rumah mak. itu pun, adik aku yang tolong selamatkan. tetiba aku rasa adik aku ni baik la jugak kan...

Pengalaman manis masa memandu
ada ker? ha ha ha maybe masa drive ke bukit kayu hitam. kereta boleh mati masa police buat road-block. kelakar lah time tu, cover macho ja muka, tapi sebenarnya gigil wooo hati tu

Tiga tabiat masa memandu
dengar dan nyanyi kuat-kuat tapi benda ni berlaku kalau drive sorang-sorang ja
meng-usha kereta-kereta mahal
-------------------

Tiga pantang masa memandu
aku suka lah jawab soalan ni..keh keh keh
pertama : pakai kereta mahal, tapi tak reti guna signal. 
kedua : kereta slow tapi drive kat line kanan
ketiga : orang potong que/line
keempat : hahaha over taw kau ni...soalan tu nak tiga je kann


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...